SEMcamp 4# – Copywriting w aspekcie kampanii PPC

Copywriting w aspekcie kampanii PPC

Przemysław Modrzewski – MarketingLab.pl

Cele linków sponsorowanych

Celem dobrej treści reklamowej jest:

  • przyciąganie uwagi
  • komunikowanie
  • przekonywanie

W przypadku treści linku sponsorowanego szczególnie ważne są te 2 pierwsze kwestie. W obecnej sytuacji, kiedy coraz ciężej jest zdobyć uwagę użytkownika, coraz mniej sensu ma docieranie do niego poprzez oklepane już stosowanie Narzędzia wstawiania słów kluczowych.

Znaczenie nagłówka w linkach sponsorowanych

Najważniejszym elementem linku sponsorowanego jest nagłówek.

Nagłówek powinien być:

  • unikalny
  • użyteczny
  • konkretny
  • pilny

znaczenie naglowka

W swojej prezentacji Przemek Modrzewski pokazał kilka rodzajów efektywnych nagłówków linków sponsorowanych.

Rodzaje nagłówków

  • Bezpośredni – bezpośrednia oferta skierowana do użytkownika
    naglowek bezposredni
  • Pośredni – dwuznaczny, ma zaskoczyć, wzbudzić ciekawość
    naglowek niebezposredni
  • Nowość – informacja o zmianach, nowościach
  • Jak to zrobić – poradnik, sposób na rozwiązanie jakiegoś problemu
  • Pytanie – pytanie, na które użytkownik będzie chciał znaleźć odpowiedź
  • Rozkaz – polecenie przekazane użytkownikowi, informacja na temat tego, co on ma zrobić
  • Powód – podanie powodu, dla którego użytkownik powinien skorzystać z naszej oferty
  • Testimonial> – podanie przekazu od jakiegoś zadowolonego klienta

8 dodatkowych rad dotyczących nagłówków

  1. Bez nazwy firmy w nagłówku
  2. Jeśli działasz na jakimś lokalnym rynku wspomnij o lokalizacji
  3. Wykorzystuj słowa związane z emocjami
  4. Wykorzystuj ceny jeżeli są niższe niż u konkurencji
  5. Spróbuj odwrócić psychologię
  6. Zawrzyj silną deklarację
  7. Dodaj znaki zwracające uwagę (bez łamania regulaminu Google AdWords) „” &#@
  8. Umieszczaj słowa kluczowe z zapytania użytkownika

USP w linkach sponsorowanych

Dobry tekst reklamowy powinien zawierać USP, czyli unikalną wartość propozycji dla konkretnego klienta. USP to korzyść, dla której klient powinien skorzystać z naszej oferty.

usp

USP jest cechą, która jest przydatna dla klienta i wyróżnia produkt spośród oferty konkurentów. Jak opowiadał Przemek cena jest słabym USP, jako, że nie jest ona elementem wyróźniającym.


Comments

  1. […] Przemysław Modrzewski – MarketingLab.pl Notatki z prezentacji na blogu SEMcampu w poście: SEMcamp 4# – Copywriting w aspekcie kampanii PPC Analityka i optymalizacja formularzy internetowych z wykorzystaniem Google Analytics oraz Website […]

Comments are closed.


Społeczności

Copyright reserved to SEMcamp