SEMcamp 3# – Strona docelowa reklamy

Strona docelowa reklamy
Mariusz Gąsiewski – Marketing w Internecie



Optymalizacja i tworzenie strony docelowej są typowymi projektami, w których szczególną rolę odgrywa uzyskanie pomocy od „sponsora projektu”, który będzie nas wspierał w trakcie działań. Istotną kwestią staje się również prioretyzacja działań oparta na rachunku ekonomicznym, dostępności zasóbów, analizie danych i możliwości identyfikacji zimnych punktów biznesu, czyli tych elementów, które generują wykorzystanie zasobów przy stosunkowo niewielkim z nich zwrocie.

Przy prioretyzacji optymalizacji stron docelowych podstawowe znaczenie mają: poziom ruchu podstrony i problemy w wykorzystaniu jej potencjału.

Optymalizacja i priorytety

W przypadku optymalizacji witryny ważną kwestią staje się wyróżnienie tych segmentów użytkowników, do których przede wszystkim kierowana jest oferta. Poprzez to można w obrębie witryny rozwijać określone funkcjonalności strony docelowej dla tych segmentów. Inne rzeczy przekonują do zakupu ludzi młodych, inne osoby starsze.

Odbiorca reklamy - prezentacja z SEMcampu

Niektóre typy ludzi potrzebują bardziej elementów odwołujących się do emocji, inne opierają się na logice logice. Nawet naprędce stworzony potret konsumenta naszej strony ułatwi planowanie rozwoju strony docelowej.

Najlepsze praktyki optymalizacji stron docelowych:

  • mniej rozbudowana nawigacja niż w przypadku stron tradycyjnych
  • możliwie mała liczba kolumn
  • informacje w formie zwięzłych i łatwych w analizie danych
  • przekaz oparty na opisywaniu benefitów związanych z posiadaniem produktu, nie jego cech
  • ciągłość pomiędzy przekazem reklamowym, a stroną docelową
  • personalizacja stron docelowych
  • nacisk na przejrzystość wyboru, a nie jego zasięg

Strony docelowe często są optymalizowane dla konwersji. Ciekawą koncepcją opisu konwersyjności strony docelowej jest formuła konwersyjna Marketing Experiments.

Formuła konwersyjna Marketing Experiments

  • Motywacja użytkownika – jakość ruchu internetowego i skłonność użytkownika do wykonania konwersji
  • Unikalna wartość oferty – wskazanie użytkownikowi powodów, dla których powinien skorzystać z naszej oferty
  • Zachęta dla użytkownika – rabaty, kupony, obniżki
  • Opór i bariery – jak trudny i jak długi jest proces trasakcyjny ?
  • Obawy i strach – co się stanie z moimi danymi, co mi zagraża ?

Motywacja uzytkownika w formule Marketing Experiments

Najważniejsze elementy, na które trzeba zwracać uwagę przy testowaniu stron docelowych:

  • sezonowość
  • możliwie wysoka jednorodność warunków testowania
  • testowanie zupełnie różnych pomysłów i drobnych zmian
  • powtarzalność testów
  • możliwie niska ilość „dogmatów” przy optymalizacji – niech decydują użytkownicy.

Comments

  1. […] Strona docelowa reklamy Mariusz Gąsiewski – Marketing w Internecie Notatki z prezentacji na blogu SEMcampu w poście: SEMcamp 3# – Strona docelowa reklamy […]

  2. […] SEMcamp 3# – Strona docelowa reklamy […]

  3. […] Prezentacja: Strona docelowa reklamy – Mariusz Gąsiewski (Marketing w Internecie, http://ittechnology.us/) opowiadał o stronach […]

  4. Ania pisze:

    Wszystko ma swoje zalety i minusy minusy to ogrom pracy przy promocji siegajacy nawet 6 miesiecy

Comments are closed.


SEMcamp

Chcesz wiedzieć kiedy będzie kolejny SEMcamp?

Dołącz do naszje listy a powiadomimy Cię, z wyprzedzeniem, o kolejnym terminie SEMcampu.

Dziękujemy! Dodaliśmy Cię do listy!